fredag 11 januari 2013

Lång tid har gått...

Jag fick en fråga om hur tatueringen ser ut idag. Det var länge sedan jag var på behandling nu. Vet inte hur länge eftersom jag varit dålig på att uppdatera bloggen också. Men det är säkert ett år sedan.
Jag har funderat på att köra en omgång till och se om nåt händer. Det har ju inte blivit så stora förändringar de sista gångerna. Men från senaste bilden till denna skiljer det ju en del. Nåt man (jag) gärna glömmer är ju att tatueringen bleks mer och mer ju längre tiden går. Några veckor efter en behandling kanske man inte ser så stor skillnad men efter ett halvår har det hänt massor. Det är mycket därför man inte får ha bråttom med att ta bort en tatuering. Jag har märkt att det lilla pigment jag har har blivit ännu mindre där tatueringen sitter. När jag blev lite solbränd i somras var det ljusare där tatueringen sitter. Om det kommer tillbaka eller ej vet jag inte. Jag är ju som jag skrivit tidigare en blek människa så det är ingen katastrof.


7 kommentarer:

  1. Hej

    Hitta din blogg då jag letar efter någon salong som sysslar med tatueringsborttagning. Jag har stjärnor tatuerade på sidan av magen och har vart på 1 behandling på Scandic tatoo&laser uppe på kungsgatan men hon har stängt igen och det är nya ägare som jag inte känner till.
    Så tänkte kolla lite med dig, vem går du till för nuvarande i Norrköping? är du nöjd? vad kostar det? rekommenderar du samma ställe?
    Jätte jätte tacksam för svar verkligen...vill bli kvitt dem här ganska snart..

    Tack
    Mellii

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mellii. De senaste gångerna har jag gått till Naima. Se länken här till höger. Det kostar 500 kr per gång. Kanske varierar priset beroende hur mycket det är som ska lasras men för mig kostade det 500. Jag vet egentligen inte vad jag ska svara på frågan om jag är nöjd. Hon har ju inte lyckats får bort den helt men det hade troligen ingen annan gjort heller. Men hon är billigast, himla rar och noggrann. Så ja, jag kan rekommendera henne. Lycka till!

      Radera
  2. Hej! jag som frågade om hur det ser ut idag! :) Jättekul att du lade upp en bild med så kort varsel. Detta är den bästa bloggen/sidan jag kunde hitta på nätet där man faktiskt följer en blekning på riktigt. alla andra är bara från företagen som säljer behandlingar (där man ofta ser tydlig kontrast ändring i fotona) eller en enstaka bild. Detta har hjälpt mig komma till mitt beslut då jag har en hals tatuering jag velat bleka bort eller ev göra en cover up. då den sitter på halsen och jag har ett ganska bra pigment för övrigt ser jag det som bästa utvägen med en cover up först efter att ha följt din blogg. Möjligen göra 1-2 laserbehandlingar först. beroende på vad tatueraren säger. Tummen upp för denna blogg som ger en realistisk bild på hur svårt det verkligen är att lasra bort den och det har konsekvenser. (man hittar inget på nätet där det finns en FULLT bortblekt tatuering. om den inte är hemmagjord och någon cm stor bara.) Tyvärr verkar inte tekniken nått dit riktigt än :( (jag som trdde vi skulle bo i rymden o ha flygande bilar 2010 ) ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för en bra blogg :) hittade den av en ren slump när jag skulle hitta info om tatueringsborttagning.

    Jag har funderingar på att ta bort en av mina. Det är min ex-pojkväns namn jag har på handleden. Ångrar det jättemycket nu när vi inte är tillsammans längre…

    Jag har kollat upp lite på nätet och hittade en bra sida som förklarar allt om att ta bort tatueringar. Här är länken om du är nyfiken www.plastikoperationer.net/tatueringsborttagning-laser-tattuering

    Det står bland annat att tillfällig pigmentförändring kan förekomma. Hur var det för dig? Försvann pigmentförändringen? Vilken lasermetod använde du dig av?

    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag håller på o ta bort en tatuering men e ganska röd på den e lite orlog att de inte ska gå bort. Går de bort?// diana

    SvaraRadera
  5. hej anonym!
    För hur länge sedan fick du din senaste behandling?
    Det kan ju såklart vara rött i början men när det är läkt bör det inte bli det. Tänk på att huden är väldigt ömtålig så sol är absolut förbjudet! Hög solskyddsfaktor tills det är helt läkt.
    Kan tillägga med tanke på mitt senaste inlägg att mitt pigment fortfarande lyser med sin frånvaro. Så det syns mer nu när jag är solbränd runt om.

    SvaraRadera
  6. Hej Hej

    Tack för svaret!
    jag var på min behandling för 2 månader sen. Men jag har ju börjat o ta bort min tatuering för ca 1 år. Men det är lite rött där hon har tagit bort. Så jag undrar om jag ska byta kanske gå till någon annan. För röd ska det väl inte efterlämna efter 1 års period.... :S oo är såå förvirrad!

    // Diana

    SvaraRadera