fredag 22 juli 2011

7 behandlingar

Jag är ytterst tveksam till om det händer nåt över huvud taget. Skillnaden är isåfall mycket mycket liten. Vad jag däremot märker är att det blir lättare ärr nu. Kanske blir huden mer ömtålig efter så många behandlingar. Men det gör mig inte så mycket. Jag är som synes ganska (väldigt) blek och har en ojämn hudfärg så ärren kommer nog inte störa så mycket som om man hade haft en fin jämn brun hudfärg.


Bilden ovan är tagen efter 7 behandlingar.



Bilden till vänster är efter 6 behandlningar och den högra efter 7.

Jag frågade om det var en Q-switshad Yag-laser hon har och hon sa att hon har en ännu bättre laser än det. Minns inte vad den hette nu. Det var någon mer bokstav än Q.

Så jag får väl tro på det då.



9 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag tycker det ser jättebra ut, den är ju nästan borta nu. Jag skulle vara överlycklig om den del av min tatuering jag vill ta bort fick minst samma resultat! =)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Du svarade på min kommentar och jag råkade radera hela inkorgen, har tagit mig i kragen och letat upp din blogg igen för att se hur det går!

    Vad är det för ställe i Norrköping som du kör och vad kostar det ?

    Isabelle

    SvaraRadera
  3. Hej Isabelle.
    Jag går till Naima på Naimas Hårvård. Hon håller till på Gamla lasarettet i Norrköping. Hon tar 500 kr per behandling. Se länk här till höger.

    Åsa

    SvaraRadera
  4. se bra ut! kämpa på bara så går den bort! eller gör en annan fin tattoo övr den i värsta fall! håller oxå på att ta bort en stor svart på hela armen! usch usch men det kommer nog gå bra, jag e bara på 2a behandlingen men det syns skillnad. mvh eva i sthlm

    SvaraRadera
  5. Shit! Att jag råkade klicka mig in på denna blogg var nog räddningen för mig =)
    Super bra blogg må jag säga!
    Jag har själv en jätte stor tattuering som jag vill ta bort. Hur verkar Naimas behandling jämfört med Bodycounts? Funkar hennes laser lika bra tycker du?

    mvh Samuel

    SvaraRadera
  6. Samuel: Jag vet inte riktigt hur Naimas laser är jämfört med bodycounts. på bodycount var jag i början av borttagningen och då hände det mer. Nu går det mycket mycket långsammare. Om det beror på lasern vet jag inte. Det verkar inte som om det går att få bort mer på mig. Frågan är om jag ska ge upp eller prova någon annan en gång till. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt att dem har gjort så det blivit ärr på dig. Det ska de absolut inte bli om man vet vad man gör med lasern. Men det kan vara så att dem har använt en äldre lasermodell också.

    SvaraRadera
  8. Hej! Denna blogg fick mig att börja behandling på min tatuering som jag är missnöjd med. Mitt tips är att kolla upp de som har den bästa apparaten, inte vad som verkar billigast. Gick första behandlingen på en tatueringsstudio, dom var trevliga och priset bra. MEN lasern de använde gav mig ojämn blekning och behandlingen tog lång tid då effektområdet (eller vad det kallas, dvs området som bleks per stöt) var litet (har en stor tatuering). Behandlingen tog ca 20 minuter. Därefter gick jag till en hudklinik som har bästa laser på marknaden. Tog 5 minuter, gav dubbelt så bra resultat, mindre blåsor. Det kostade dessutom bara 750 kr mer per gång.

    SvaraRadera
  9. Hur ser den ut idag? :)

    SvaraRadera